Här hittar du generell information kring ditt köp. Innan du går till kassan nya erbjudanden hos Sverigekronan ber vi dig godkänna dessa villkor, så läs noga igenom punkt 1-15. 


1. Minimiorder
Vi har ingen minimiorder. Alla ordrar är välkomna. Däremot måste man vara 18 år för att göra en beställning. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att göra en beställning. 

2. Priser
Moms ingår ej och tillkommer ej heller på de priser som anges eftersom vi enbart handlar med begagnade varor för vilket vinstmarginalbeskattning gäller. Moms på frakten ingår däremot.

3. Leverans
Vi levererar inom Sverige vid beställning genom denna e-butik. Om du bor utanför sveriges gränser och vill ha leverans dit, se punkt 14 nedan!

4. Betalningsalternativ
- Förskottsbetalning via bankgiro
Kostnad: 0 kr
Du gör en bankinbetalning till bankgiro 805-8497, Stilbyrån Handelsbolaget. Vi reserverar varan åt dig och skickar iväg leveransen så snart inbetalningen är oss tillhanda.

- Kortbetalning
Kostnad: 0 kr
Du betalar med ditt VISA/Mastercard via Payex, en säker betalningslösning som är PCI-certifierad. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du har lagt din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.

5. Leveranstid
From 20 mars 2013 har vi nya rutiner kring packning och sändning av gods:
Vi packar veckans beställningar på söndagar och skickar iväg varje måndag. Själva frakten tar därefter 2 upp till 4 arbetsdagar. Vid hög belastning hos fraktbolagen kan det ta något längre tid. Om du vill ha snabb leverans så bör din beställning vara inne senast söndag kl.12 för att komma med veckans leverans. I mån av tid packar vi givetvis även under veckorna, så meddela oss gärna om du önskar snabb leverans så gör vi så gott vi kan för att hjälpa dig!

6. Leveranssätt
Vi skickar beställningar som paket eller brev, via Schenker Privpak eller Posten, men använder även Bussgods vid större försändelser. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget, men kontakta oss gärna om du behöver vår hjälp att lokalisera varan.

7. Frakt
Fraktkostnad tillkommer på de utsatta priserna och tillkommer när du genomför ditt köp. Tunga och skrymmande varor, som möbler, beställer du via mail till info@stilbyran.se Ange artikelns namn, artikelnummer och ev. antal. Observera att större, tyngre och skrymmande varor har en högre fraktkostnad. Kontakta oss om du vill hämta dina möbler eller skrymmande varor direkt från vårt lager så gör vi upp om en tid.

8. Ångerrätt 
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Innan du skickar varan i retur måste du skicka in följade information via mail: namn, ordernummer och ditt telefonnummer. Mailet skickar du till info@stilbyran.se och invänta svar från oss.

Ett krav är att varan ska vara oanvänd och returneras väl förpackad och postas som paket (ej som brev eftersom det inte går att spåra om det skulle försvinna). Meddelande om retur ska lämnas så snart som möjligt till oss, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer:http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Angerratt-vid-distanshandel/ Observera att du själv står för returfrakten. Vi återbetalar den fraktkostnad du fick vid beställning av varan.

9. Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du fraktskador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret och/eller Schenker och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna. 

10. Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

11. Övrigt 
Vi reserverar oss mot felskrivningar och felaktiga priser. Vi reserverar oss även för att en produkt kan ta slut i lager. Vi kan tyvärr inte garantera att bilderna återger varans utseende helt och hållet. Dels med anledning av att små detaljer kanske inte alltid syns och dels för att olika bildskärmar har olika inställningar vad gäller färger, ljusstyrka etc. Vi försöker därför beskriva varan så noga som möjligt i text. Kontakta oss gärna om du vill ha mer information om en vara innan du gör din besällning! 

12. Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, mobilt.casino uteblivna leveranser från leverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbara händelser utanför vår kontroll vilket inte skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal och utfästelser av Stilbyrån Handelsbolaget, som gör att www.stilbyrån.se inte kan hålla nämnda avtal/förpliktelser, skall utgöra grund till att www.stilbyrån.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

13. Förpackningar
Vi värnar om miljön och återanvänder därför förpackningsmaterial!

14. Utländska kunder
Du som bor utanför sveriges gränser och vill ha leverans dit, beställer inte varor via e-butiken. Du mailar istället in din beställning till info@stilbyran.se. Då reserverar vi varorna åt dig under 5 vardagar, tills betalningen är oss tillhanda. Du betalar till vårt bankkonto med IBAN nr. Leverans sker med de större fraktbolagen inom 7-10 dagar.